Thursday, April 2, 2009

Am still here!

Am still here...! ada lagi, idop lagi, dan ceria seperti selalu... : D
Only time doesn't permit for me to update my blog. Ada banyak kisah yang nak aku tulis tp aku tak tau nak mulakan dari mana. So many things happened in this couple of months. Happy and sad... all came along.

:: 4th Feb 2009 ::
Mak warded due to her heart problem (again!)
So, aku and kak chik decided to balik kg sekejap visit mak kat hospital. Smpai kg balik umah mak dulu... then after that, pegi ramai2 ke hospital visit mak, since waktu melawat starts @ 5pm. Mak nampak ok.. tak la lemah sgt and boleh bercakap as usual. After isyak, kami bertolak balik KL.

(ada je org tu nak enterprem ek! huh!)

:: 15th Feb 2009 ::
A verry happy day to Kak Ngah and her husband, Fayadh. Alhamdulillah, semuanya berjalan lancar seperti yang diharapkan. Kak Ngah nampak happy. Tapi before ijabkabul tu kan, ya ampun!!! susah betol nak tengaok dia senyum... kalu tgk gambo sebelum nikah, muker dia... huh!! macam ayam berak kapur pun ada. Tapi kan, dah lepas sah jadi suami isteri tu kan, takyah suruh senyum.... sampai ke telinga dia ternganga senyum! Almaklumlah, apa yang dihajatkan, dh pun terlaksana. Malam after event day tu, kami ramai2 menyaksikan 'pembukaan' hadiah dari tetamu dan yang paling ditunggu2 hadiah dari makcik pakcik yang gila2 remaja semuanya... jeng jeng jeng..... happy time, full of laugh, and.... here the pics!

Before diijabkabulkan
After sah diijabkabulkan


Hadiah yg dinantikan oleh semua khas dari maksu. heheh...

:: 25 March 2009 ::
Mak warded again!! Baru je lebih kurang sebulan last month mak warded. Ni, masuk ward lagi. Mak Su cakap, mak tak nak pegi, tapi derang paksa jugak. Ya! it's good for her to rest in bed in the hospital. And again, aku and kak cik car pool balik kg petang visit mak kat hospital. Tapi kali ni, kami tak singgah kampung. Terus ke hospital. She looked so weak! Nak cakap pun mengah2. Kami tak banyak cakap sbb takut nnti mak sibuk nak bercerita jugak. Lepas dah lapkan mak (sbb kat hospital tu panas berkuap!!), kami paksa mak makan. Abah cakap mak tak makan2 dari pagi tadi. Minum air jer sikit2. Kami tinggal mak dan serahkan pada family di kg. After maghrib... tolak balik KL. Singgah kat hotel air keroh sekejap, solat, mandi and rehat. Kak Cik sempat urut ibu jari kaki aku (refleksologi) sbb aku migrain dari tghr tadi... dh telan ubat tp tak jalan. Dah muntah2 pun banyak kali... badan pun dh letih!! Dipendekkan citer, aku smpai umah around 1230am, anak2 sumer dah lena tidor..... tak jumpa anak2 aku lagi.... kesian derang : (

No comments: