Saturday, April 11, 2009

banjir ooo... banjir


anak2 buah aku main banjir kat tepi rumah kat kampung
dah berpuluh tahun kampung aku tak banjir... ini kira sejarah tanahair ni... tak silap aku, last time banjir dulu, masa aku kecik2 belum sekolah kot....

rakit batang pisang... jeles lah pulak aku tengok derang main air banjir
tapi agaknya kalu aku yang naik rakit tu kan, mesti tenggelam terus!! hehe
issh... issh... issh.. ni kalau karam singh walia nampak kan, mesti dia kata:
berwaspadalah semasa banjir supaya bencana lain tidak mendatang ibarat "bermain air di gigi tebing, jangan sampai tercabut gigi palsu".

1 comment:

neniy cayunk said...

hahaha.... perasan tak ade sorang awek cun nak enterprem kat pic tu.artis ke tu.kuikuikui.... mase tu memang best sb banjir.dalam sejarah tul la sb aku tak pernah pun rase banjir.tapi ade gak yg tak best.yg tak bestnye bile time banjir air paip tak kuar.. pastu selalu sgt black out.time tu pulak aku tgh bebadan dua...tapi hati ku tetap gumbira... riang ria ...