Friday, April 17, 2009

I lost my handphone!!!


nak menangis tak guna, nak sepak ... karang merajuk 2-3 hari, nak patah balik and cari ... hmm... sure tak jumpa! tu lah, sekejaaappp jer... sekelip mata jer.... dah HILANG !!

ceritanya camni: ari kamis, aku mmg masih tak sedap badan and decided to take mc. so, after lunch pegi lah ke klinik najihah kat bakang umah tu. bawaklah sekali anak pompuan ku yang seorang tu sbb dia dah beriya-iya sgt nak ikut (ikotkan hati, malas nak bawak sbb alaa... bukan nak pegi mana pun, pegi klinik jer!), so, dengan muka dia yang mamai sbb mengantuk... dia pun ikutlah sekali. mmg aku nmpak dia bawak sekali HP aku tu masa kuar dari kereta, sbb aku yg suruh dia pegang. bila dah hbs cek and kuar bilik doc, masa nak bayar bil tu, aku tanya lah anak aku tu... mana HP mama? erk! muker dia terus blur.... then dia toleh belakang, dia kata tadi letak situ... aku pun terjegih lah bijik mata aku !! letak mana? dia kata: atas kerusi... ah! sudah! mana? tak der pun? dia kata: (dia tak terkata apa2 pon sbb dh terkedu). so, aku pun suh lah medical assistant tu tgk atas meja doc kot2 ada kat situ... sekali tu, budak tu kata: tak der lah kak! aku pun dah mula la syak, hilang la tuu.... mmg confirm ilang, tapi relax... bawak bertenang....

sampai jer umah, aku try la kol HP aku tu... first time ada ringtone, yes!! yes!! ada lagi ada lagi...!! ada harapan! pahtu, tup! mati! line cut-off. try lagi sekali.... "nombor yang anda dail, berada di luar kawasan...." - then, aku berhenti berharap
uwaaa!!!! rasa nak meraung jer!!!! mmg sah sah la dah ilang.. dh kena kebas ler tu!!
hmmm.... aku terduduk lah kejap. terus call maxis mintak dia bar/block number HP aku tu...

dipendekkan citer, petang tu jugak around 5pm, aku kuar ngn laki aku yg dr tadi membebel smpai aku pun dah tak dengar apa yang dia bebelkan, yang aku dengar &*&*D POKET &*(&*& BUDAK PEGANG &*&*&*&* tuuuuutt *&*)&* PEGI KLINIK KEJAP PUN @#$#$%%^%^& tuuuttt %&%^&*&* DAH LAMA PAKAI ^&)#$%@ TAK RETI JAGA *&%%( tuuuttt!!! (berapa kali tuuuut daaaa) and ntah apa lagi... bla bla... bla... lantak lah, nak marah pun tak guna, yg penting aku nak HP baru hari ni jugak. hehe...

so, ding dong, aku beli la HP baru... yg aku tak penah pakai, brand sony ericson. sakit lah jugak jari nak menekan, sbb baru lagi la katakaaannnn.... the best abt this HP is ianya cybershot auto focus, but the speaker/sound... mmg tak sedap compare to my previous motorola. huhu... but what to do.... ayam tak patuk, itik tak sudu.... bedal jer lah, janji boleh pakai.

:: a very bad day!... 16th April 2009 ::

2 comments:

aiShah said...

Uisk, semakin canggih phone ko Ngah. Hahahha... ko ada no hp kitaorg tak?

Beautiful day said...

alamak ngah..nnt aku call ko k