Monday, April 27, 2009

Lunch @ Cila's



Cila has kindly invited us to have breakfast cum lunch at her house in precinct 9 putrajaya. First of all, thanks for the invite. Plan terpaksa ditukar sbb laki aku nak breakfast kat taman botani putrajaya and bawak foods dari rumah together with asit. so, aku pun dh terbayang2 lah aku bentang tikar atas rumput nan menghijau bersama suria pagi dgn berdendangkan kicauan burung terbang gembira ke sana sini. Tapi, hajat tak kesampaian.. akhirnya aku and family ber breakfast di taman botani belakang rumah aku jer... hehe... lebih kurang lah jugak, ada rumput, ada burung, ada pokok2... ala2 botanical garden lah jugak. kesiaaaannn.... kesian kat anak2 aku sbb derang pagi2 dah bangun teruja nak berpicnic di pagi hari. Asit tetiba tak boleh join atas sbb family matters yang tidak dapat dielakkan. Nak buat camner... family first! tu yg penting....


So, kami sampai umah Cila around 12.30pm camtu... makanan dh terhidang atas meja... meriah!! mcm2 ada... nasik lemak (pagi tadi punyer.. huhu), nasik ayam (bukan untuk ayam makan eh!), apa lagi.... eh! tadi rasa mcm banyak bebeno lah makanannya.... hehe.. mmg lah nmpak meriah sbb nasik lemak tu ada smbal sotong, ada kacang, ada timun, ada bilis goreng.... phtu, nasik ayam tu ada ayam goreng, ada sup.... kalu letak atas meja, kan ke jadi nmpak banyak... heheh....so, tu jer lah untuk dimakan masa lunch. kenyang! sbb sedap.... anak2 aku pun menambah2.
lepas tu kami lepak2.. tgk video cila pergi bercuti di langkawi @ rebak island... tgk gambar2... borak2...pahtu, kami ke belakang umah cila, mandi kolam... a public pool for kids. bestnyer!! dekat jer ngn umah dia... agaknya kalu aku duk situ, anak2 aku mesti dh pndai berenang. sbb tak tau ada pool kat situ, so, anak2 aku bermandi manda ngn shirt and suar panjang jer lah, nasib baik bawak baju salin. aqeef pun teruja mandi kolam... tak nak naik darat. (naik darat??) apa2 lah, asal paham. ha.. lupa plak, dh mandi sure lapar... ! kami pulun pasta pulak lepas tu... sedap!! Nuar (cila's hubby) masak pasta - spaghetti + bolognese mushrooms. one thing abt her hubby... dia ni mmg rajin ke dapur... suka masak and pandai masak! untung cila.... (tp kan, cila marah kalu org cakap camtu, dia kata: lembu punya sapi, susu dpt nama... eh!! btul ke peribahasa aku nih??!) bedal jer lah, asal paham. - aku ubah sikit jer... khas untuk cila and nuar. muahahaha!!!naper cila marah: sbb dia kata, dia pun ada gak ke dapur... masak, basuh pinggan etc tp yg org sebut2... lakiiiii dia jugak! katanya lah. mungkin jugak betul... hehe. jgn marah naa...
ok. lewat petang baru kami bertolak balik, bukan balik umah, tapi menyinggah ke rumah shidah kat seri kembangan, solat maghrib and jumpa kontraktor wak husin. around 10.30pm baru smpai rumah.....
* gambar2 tu aku cilok from cila's blog... sonang yo!

2 comments:

Beautiful day said...

angah ko cilok yek..tp takpe ada muka anakanak ko kat situ.hhehe.thanx dtg.to cwan n asit..nnt kita serbu rumah cwan.insyaallah.food yg ko lupa..pasta mkn ptg selepas balik pool n mee simpul yg ko bawak tu..hehe.dah abis pun.

me and them said...

cila... aku ada mentioned laa.. mesti ko tak baca habis ni. aku rasa kalu asit ada sekali... mesti 2 bgkus spageti tu nak kena masak. hehe... sori sit!