Tuesday, February 10, 2009

Puteri Gunung Ledang Teater Muzikal


Have been honoured by the company sempena its 50th anniversary, all staff will get a free ticket to watch the PGL. Aku amik first nite, the opening ceremony on the 6th Feb lepas. Regret to say that, hubby tak dapat join sbb he got an urgent meeting that nite. So, aku ajak lah si asit sekali. Nasib baik she made herself available lah mlm tu. Kolo tak, mmg susah dia tu nak ajak pegi mana2... busy mengalahkan PM gitu. Mmg rezeki ko lah sit. Aku diberitahu yg harga tiket tu is actually rm230. Patutlah dapat duk depan stage... hehe... a bunch of thanks to my majikan. Hah! back to PGL. Mmg best lah! mmg terkesima lah! hehe.. to my hubby, RUGIIIII sgt2 tak pegi.. bukan senang pun nak tgk, lbh2 lagi dpt tiket free yang untuk seat mahal plak tu. aku suka unsur magis yg derang buat, masa jampi2 dari mbok bayan, masa tu gusti putri nak lari pegi ke gunong ledang. suara mbok bayan menusuk ke kalbuku smpai tembus ke tulang sum sum dan mencucuk sampai ke saraf tunjang aku! begitu sekali aku rasakan!! hehe.. bayangkan la camner hebatnya persembahan mbok bayan masa dia menyanyi lagu jampi2 nyer tu... derang nyer prop pun mabeles lah! ngan gusti putri atas puncak gunong, ngan kapal layar nyer belayar ke melaka, ngan pelabuhan melaka dia... hisshhh!!! best lah! mungkin aku rasa the best sbb aku mmg tak penah tgk teater pun sebelum2 ni.. ini ler la first time. so aku mmg tak boleh la nk compare to others... sbb tu aku asik kata bEst jer.

satu jer... disbbkn aku duduk sebelah asit kan, so.. aku rasa tak berapa nak fokus laa.. lain yg aku tgk, lain yg kitorang ni pikir. Bila tgk putri agus kat atas bukit tu, aku tringat citer pocahontas, si asit ni pulak, tringat citer lion king! mana la tak gelaknya kitorang... adeh laa.. nasib baik boleh control. Ko mmg lah sit, pecah lemak2 tepu aku malam tu.

habis teater kul 12am. hantar asit balik, tp kena isik perot dulu... dah kenyang baru lah tolak balik ke rawang. tenkiu sit sbb banjer makan. aku smpai umah kul 6 pagi... sbb apa? sbb terlelap kat hi-way. kat iklan kan ada kata, kolo ngantuk, jgn memandu, tido di tempat yg selamat. so, sbb dh ngantuk bebeno, aku ngn hubby terlelap smpai le ke pagi kat dlm keter. heheh!

No comments: