Sunday, February 1, 2009

Happy 11th Anniversary

31st January 2009...diam tak diam, dah sebelas tahun usia perkahwinan kami. Diserikan dengan empat orang anak (3 lelaki and the only girl). And seperti biasa, aku tak mengharapkan apa2 pun from my beloved husband. Cuma a simple wish sebagai tanda ingatan sudah memadai bagiku. Sebelas tahun berlalu, dan dalam pada itulah kami menempuh pelbagai onak dan duri. Orang kata, sesebuah perkahwinan tu kalau belum mencecah 10thn, akan banyak mengalami pelbagai rintangan dan dugaan. Memang betul pun! Aku percaya... sbb selama ni kami telah menempuh terlalu banyak rintangan, pasal anak, pasal bajet, pasal family and even a problem abt a relationship between a husband and a wife (aku ngn laki aku la tu). Tapi Alhamdulillah, segala dugaan dapat kami lalui dengan tenang berkat kesabaran dan kuatnya iman... (hehe.. kuat ke iman aku?)

OK nak citer sket, balik keje, aku ajak hubby pegi tesco sbb tingin pulak nak makan sushi... so kami pun bertolak lah ke sana, jalan lengang lagi mungkin sbb masih ramai yang cuti sempena chinese new year. tesco extra selayang, tempat yang salu kitorang pegi sbb boleh singgah on the way home. masa kat parking lot tu, SURPRISE!!!!!! hubby bagi aku satu beg yg tulisan kat luar beg tu tertera perkataan NIKON SLR and at the same time, he wishes me "happy anniversary and happy birthday!' aku terdiam sekejap, macam tak percayer pun ada, macam mimpi pun ada gak! hehe.... betul ke nih?? dengan linangan air mata happy yg teramat gembira... aku pun bukak lah beg tuu... dlm hati aku, Allah jer yg tau... betul ke nikon slr? eh mana lah tau kot2 beg dia jer.. tp dlm beg benda lain kan? who knows? kan surprise. then bila aku dah pegang benda tu betul2 ngn tangan aku sendri... aku menjerit ala2 manja lah gitew! pah tu aku kata: 'why did u do this to me?'... bodoh tak ayat tu? patutnya aku cakap la cmni: 'unbelievable, but believe it!' hahaha! (mcm dlm citer kat TV tu lah puLOK!) anyway, a bunch of thanks, thanks a lot, many thanks, tenkiu2, dan kawasan2 yg sewaktu dengannya buat suami ku tersayang (ummuuwah!) kerana merealisasikan impian aku yg dah bertahun jugaklah aku pendam untuk aku memiliki NIKON SLR D60 nie. InsyaAllah, aku cuba buat yang terbaik dengan adanya camera idamanku ini.

Satu jer yg buat aku ada rasa sedih... bila aku teringatkan arwah bewang, sbb dulu kami pernah cakap nak beli camera ni sama2 nak buat loan koop. Pah tu nak amik class photocamp ph tu mcm2 agendalah yg kami nak buat... tak perlah, apa2 pun tanpa bewang, akan aku cuba teruskan cakap2 kami dulu.

Jap2... satu lagi aku lupa pulak, hadiah ni merangkap hadiah hari jadik aku jugak eh. Kira bring forward lah ni... sbb birthday aku is on 3rd Feb next week. So, tak perlulah aku tunggu2 apa agaknya surprise di harijadiku nanti, sbb aku dah dapat apa yang aku nak. Thanks a lot sayang!




nie le gambar paling cun bila pertama kali aku pakai dslr cemera nie


3 comments:

Firdaus M said...

Dah lama bagi hint@ tu... ingat tau.. amik gambo itu amik gambo ini... rajin2 belajo... update blog ini.

me and them said...

yer laa.. tp nnti kolo ajor edit kat photoshop, jgn lah marah2.. mama kan buta IT... huhu

Firdaus M said...

kita dulu nak belajo... punya laa susah.. nie hubby tau xde sapa yang nak belajar walaupun offer and free