Tuesday, May 5, 2009

my beloved daughter.... am so sorry!!!

happened on 26 April 2009
1030 - 1145 pm
- lepas balik dari umah cila -

just remembered this... kinda horrible story to share...
ding dong 2x... aku smpai umah around 1030pm. so, aku terus lah masuk umah ngn aqeef sbb diapers dia dh penuh and merengek nak susu. aku assumed lah sumer ok, ema pun dh angkat barang2 sume.. keter pun dh kunci, gate, pintu sumer. then, aku lepak2.. aku mandi, aku tengok tv kejap.... relax kejap. pahtu aku pun nak masuk tido.... tiba2 hati aku terdetik nak tgk nana... betul ke dia dah tido dlm bilik abang dia?? aku pun bangun la.. cek2 dlm bilik abang dia, mcm tak de, aku bukak lampu... sah2 tak de... phtu aku ketuk pintu bilik bibik, PUN tak de gak kat situ.... berderau lah kejap darah aku!!!! kalut aku pegi bukak grill... gate, then keter yang aku parking kat sebelah umah tu... tengok2 si nana ADA KAT SEAT BELAKANG TENGAH TIDO!!!!
ya Allah.... kenapa lah anak aku pompuan sorang ni boleh tertinggal pulak kt dlm keter.... menangis2 lah aku sekejapan.. aku imagine lah macam2...

bayangkan lah kalau aku confident tadi yang nana tido dlam bilik abang dia and aku pun tak cek dia and aku pun terus tido smpai pagi!! nana dah berpeluh2 dalam tu tapi boleh lah pulak lena dia tido....! aku rasa ada lah sejam aku tinggal dia kat dlm tu. pity her!! dahlah malam, sorang2 plak tu, pahtu keter tu park kat umah sebelah yang kosong!!! so, the very next day tu, aku agak terkedu bila teringat2 kejadian tu.... membebel lah aku kat si fauzan sbb dia boleh tinggal jer adik dia tido kat keter. nak sepak terajaaaannggg jer rasanya. kalau laa..... isshh... nauzubillah!! mesti pagi semalam aku dah meraung2 kehilangan.

so, moral of the story:
@ pastikan anak2 anda sentiasa berada di depan mata anda
@ pastikan anak2 anda tidur dengan selesa sebelum anda sendiri masuk tidur
@ DI MANAKAH ANAK ANDA BERADA?? - iklan ni memang btul2 berguna rupa2 nya.....

tapi kan, sebelum ni kan, dh banyak kali aku pesan kat anak2 aku kalau:
@ terperangkap dlm keter, first thing kena bunyikan hon OR bukak pintu keter OR kalau tak boleh, tendang tingkap keter, biar pecah pun tak per
@ kalau kehilangan parents kat mana2... jerit kuat2 so nnti boleh carik kat mana
@ jangan kentut di khalayak ramai.. hehe... nanti orang marah orang kata, no manner punyer budak, mak bapak tak ajor ke?? - mak bapaaakk jugak yg kena!

to hanis : mama just wanted to say... i am so sorry... pls forgive me for what mama has done to you!

1 comment:

neniy cayunk said...

oit... kolo keta tak on bermakne off... mane la boleh bunyikan hon............................
cam kes ko tu ha...
ape kesssssss????
kes besar tu.....