Tuesday, May 12, 2009

drive thru @ my house!!

<>
aku nak gelak jap! hihihihi...
patutnya aku marah! aku geram!
tapi kenapa aku gelak?
sebab.... tajuk tu yg buat aku mcm nak gelak. - drive thru -

sebenonya, pagi tadi abt 6.20 in the morning, tengah mamai2 br bangun tido... tetiba terdengar bunyi gedegang!! bom kebaBOM!!! nino nino....!! kok kok petok!! quek quek!! cepat2 bangun aku tgk kut tingkap bilik, ada sebijik kereta kaler biru dah langgar pagar umah aku!!! tercabut lah pagar tu and menghempap basikal2 anak2 aku.... sipi2 jer nak kena motor elegan aku tu... adeh laa... sapa la yang mabuk pagi2 buta nih!!? hampeh tul...!! nasib baik tak pakai gigi palsu (jgn marah eh mak ngah and kak long!). kalu tak, sure tanggal punyer gigi palsu tu.

aku keluar tak pikir apa pun ngan baju kelawo aku yg senteng and dengan rambut kusut masai, laki aku plak ngn suar katik dia tak berbaju... (malam2 sekarang panas! kena lah open air sket - jgn pikir bukan2 plak ek! - tak kosa mak, nyah!) ha ok, smbung balik. Ada la sorang mamat ni ngn muker takut dia datang cakap kt ktorang: bang, kak, saya mintak maaf lah. ini kereta saya sterling udah lock, lupa nak bukak, ada turbo terus aja gak boleh tahan. - lor... orang indonesia rupenyer!! - aku pun terpikir la.. sterling??? apa itu sterling?? ooOOOOO.... steering rupanya.... turbo??? yer ker?? tgk keter2 biasa jer apa ke jenis ntah aku pun tak tau... kesian plak tgk muker dia. mintak maaf mcm nak nangis pun ada, mesti tak der permit ni, hehe suker2 jer aku serkap jarang. aku cuma cakap, tak per lah, sikit jer.... (tp dlm hati, berapi gak tuh!). nasib baik lah keter kancil aku tak park kat garaj tu. kalau tak, sure remuk lah kancil aku kena hentam ngn keter dia, pahtu sure ngn motor aku sekali kena jugak. nasib baik.....!! yg teramat2.

so, pagar aku dh tercabut! mintak ganti pagar auto ok gak nih! simen pagar pun dah hancur sikit - mintak ganti garaj baru ngn tiles ngn bumbung sekali pun ok gak nih!! alang2.. baik suh dia touch-up terus umah aku jd banglo.... haa....!! good idea tu. muahahaha!!!! tak baik... kesian.
ok lah, mamat tu pun dah blah pegi keje kat puchong katanya, anak2 aku yg tergezut sekejapan sumer tu pun dah stabil balik, and aku pun pegi keje gak mcm biasa tapi dengan harapan, harap2 mamat tu repair lah balik apa yg patut. adeeeee jer yg happening. hmmm... alhamdulillah, semuanya selamat. aku cuma imagine, kalau lah kancil aku parking kat situ, kalau lah anak2 aku tengah tunggu van sekolah kat depan umah and kalau lah bibik tengah bagi aqeef makan kat situ.... apa lah agaknya yg berlaku pada diorang. sbb aku rasa keter tu punyer momentum + hentaman tu boleh dikatakan laju dan kuatlah jugak, cumanya sbb boot keter dia tu tersangkut kat simen post box+tmpat sampah tu yg buat dia ngam2 jer macam parking kat garaj umah aku. kalau tak, memang drive thru lah sure smpai ke master bedroom ke dapur terus kot. aitya!!

- tammat -
<>

1 comment:

CSS said...

Syukur, yang penting selamat. Nama indon tu dengan no. paspot dah ambik ke? Pelik betul orang boleh langgar rumah ko tu, itu namanya nak dapat rezeki. Moga-moga selamat!!! Kena beritahu pad Kak Cik nie.:-)