Friday, January 2, 2009

HApPy nEw yEaR '09

Selalunya bila tiba new year, soalan pertama yang diajukan ialah: APA AZAM TAHUN BARU?
kenapa mesti nak kena tunggu tahun baru boleh ada azam? habis tu? azam lama tu semuanya menjadik lah yer? boleh tak kolo aku kata, aku nak renew azam lama aku yg masih tak kesampaian...
kalau nak ikutkan, mmg banyak dan terlalu lalu banyak kehendak kita di dunia ni yang mmg tak pernah puas dengan apa yg ada. mesti nak lebih. human being... kolo takde perasaan camtu namanya bukan manusia, yer tak? baik jadi kambing, takyah nak pikir mandi, pegi keje, jaga anak2, sekolah, bayo kete, bayo umah etc. yg kambing tau, cuma makan rumput sbb nak teruskan hidup. panjang jugak usia kambing.... w/pun hanya bergantung pada rumput. bertuah nasib badan kau lah hai kambiiiiinggg...
Aku? satu target aku tahun ni, firstly aku nak renovate umah aku. biar aku susah asalkan aku nmpak depan mata aku sendiri apa yang aku idamkan, biar aku tau duit aku ke mana, untuk aku hidup selesa dengan suami dan anak2. aku nak jadikan rumah aku "HOME SWEET HOME". Insya Allah....
Secondly, yang no 2 dan seterusnya... masih belum ada ketentuan lagi.... masih samar2...
Apa2pun, aku berdoa moga tahun ni, rezeki aku sekeluarga akan bertambah dan hidup lebih bermakna. Buat suami tersayang, moga impianmu akan terlaksana, amiiin.
Buat anak2 mama, moga kalian menjadi anak yang boleh membanggakan kedua ibubapamu.
Dengan lafaz Bismillahirrahmanirrahim.....
Pada-Mu YaAllah, permudahkanlah segala urusan harian kami. Amin.

No comments: