Wednesday, December 31, 2008

Fish BBQ+Awal Muharam :: 28 Dec 2008 ::

After 4 days waiting for nothing at home...

Hubby decided to balik kampung suddenly. So we all as usual, unplanned, heading to kampung tghri hari ahad. Smpai kg about 2.30pm terus ke PIL.

  • Aku and maklong sibuk didapur preparing for fish BBQ tonite. While others, mengaminkan bacaan doa akhir tahun by abah and siap2 nak solat jemaah untuk awal muharam.
  • Majlis start after maghrib. maksu sibuk 'menjual' popia panasnya yg bermacam 'size'. (hehe... korang ingat tak lagi betapa gamatnya bila semua size ada dlm kuali panas tu? and tiba2 paksu jerit smbil tunjuk ubi bakor "ha!! yg ni paklong punyer tau!" - kah kah kah!!) - apa pun, popia simple tu boleh tahan gak rasa dia.... aku suka.
  • Nasik lemak+smbal tumis maklong, pergh! mmg vogue d vas!... kolo bukak gerai, mesti laku.
  • Sambal cicah ikan bako makngah, wallah!!! pedas! sehingga menjilat celah jari.
  • Dan yang paling aku patut makan banyak tp cuma dpt makan sikit ialah: IKAN BAKO SUMBAT KELAPA. Kalaulah ku tahu betapa sedapnya ikan bako sumbat ni, mesti aku suruh maktam beli satu tong kat paso semalam.
  • Habis majlis makan2, kami dihiburkan oleh penyanyi nasyid sumbangsih dgn lagu: HIJRAH
  • Then, maksu bukak kelas vokal dengan lagu: VESPA HJ SAAD - yg buat semua org gelak beso bila diulangtayang even 10kali pun. Dan aku rasa cuma maksu sorang jer yg seswai nyanyi lagu tu.

Well.... we had a wonderful unplanned fish BBQ + family gathering malam tu. Terima kasih pada kalian semua kerana berjaya merealisasikan function yg pada mulanya aku bayangkan cuma 'sepoi2 bahasa'. Tapi tak sangka boleh smpai jadi ke tahap 'ribut asia tenggara'. Korang memang havock!!


No comments: