Thursday, January 22, 2009

Why must him?

Arah & Tuju hanya tinggal kenangan. Tak ada cerita yang buruk nak kami kongsikan pasal arwah … semuanya cerita2 manis yang keluar dari bibir ke bibir kawan2 semua. Satu kehilangan yang besar buat kami semua. He was a wonderful man, a funny and humour buddy, a loving father, a devoted husband, a compassionate friend. I personally will miss him a lot. Sbb apa? Sbb aku selalu nyakat dia bila tengah busy buat kerja, selalu baling kertas bila dia tengah focus on something, selalu “common prompt: busy konon!” when he’s staring at his desktop, and berebut2 swipe pass card bila nak balik, selalu sharing foods (- sbb aku food supplier dia), and paling kitorang suka dengki ialah, mess around the table! Selalunya bila dah petang2 bila kepala masing2 dah naik giler mungkin sbb banyak keje and mungkin sbb tak der keje langsung, aku akan peek-a-boo dengan dia. Mmg layaaann! One more thing, he’s the only man yang boleh and sudi minum petang dengan aku. Biasalah bila dah duduk minum2 tu kan, banyak lah cerita n gossip2 liar yang keluar. Tapi selalunya gossip tu sama je, banyak pasal kerja, pasal attitude orang sekeliling, pasal gelagat manusia yang bermcm2 ragam.


Bila kaki melangkah ke dalam surau, badan terasa longlai…. Terkujur kaku seorang kawan di depan mata. Smpai aku rasa … “ah! Ko ni kan azhar, mmg suka buat lawak tau, suka buat surprise itu ini… bangunlaa…ngengada tau! Esok nak kena pegi kelas, malam ni nak kena layan iman, siti tu pun bukan sihat sgt…. , hissh budak nih.. ada2 jer tau!”

Aku macam tak percaya, azhar dah pegi jauh, dah tak ada lagi dah, dah tak datang opis kacau2 lagi, dah tak kol buat lawak surprise lagi dah. Sapa lagi nak kol aku? Sapa lagi nak peek-a-boo dengan aku?

Tu semua hanya tinggal kenangan. No more azhar, bewang, beruang, belantaro, har..har.., noor azhar hasan!


Why must him? Why must him?


Semoga Allah mencucuri rahmat-Nya ke atas Allahyarham... Amin

1 comment:

Firdaus M said...

Azhar... semoga rohmu ditempatkan di dalam golongan orang yang beriman. segala kenangan indah akn ku kenang selamanya. Walaupun aku kenal dirimu cuma seketika...