Monday, June 8, 2009

journey to JB


:::
3 june 2009
mak warded to Hospital Sultanah Aminah, Johor Bahru
4 june 2009
she's going to have an angiogram procedure @ 10.00am
5 june 2009
mak discharged!

- moga mak cepat sembuh dan ceria seperti selalu -

our journey to JB went well without having a good plan earlier on actually. laki aku pn made up his mind last minutes to take leave. so do i...
we - aku and maksu stayed @ the embassy hotel on the 4th. we both families shared for 2-rooms apartment costs us MYR258 per nite. ok lah tu.. tong tong org kata...

4th june --depart from kg about 0915, arrive JB at 1100 - sekejap jer sbb drive keter mak su, yang lowered and power itu -- many2 thanks sbb bg pinjam. jasamu akan ku kenang. smpai hospital, mak masih di bilik OT. At 1200 noon, mak dh keluar.. alhamdulillah... mak dah selamat. semua lega esp abah. Kami masuk tgk mak at 1230, mak nampak sihat dan ceria.. cuma kaki kanan jer masih belum boleh digerakkan lagi.. kena tunggu 6 jam.

check in hotel kul 300. lepak, mandi, solat, makan pahtu tinggal anak2+bibik kat hotel. kami semua pg semula ke hospital tgk mak lagi...smpai lah kul 700. Thanks to relatives dari Layang2, kota tinggi, JB and Singapore sbb datang tgk mak.

5th june -- 1000am -- check out and pegi ronda2 danga bay, singgah rumah limas, singgah gerai2 kat danga bay. derang bgtau mak dah discharged. so, plan tukar, tak jadi ke hospital... masing2 split buat haluan sendiri. mak tam stay JB lagi satu malam, pak ngah balik kg sekali ngn mak su and mak abah jugak. aku? aku ke pasir gudang mencari seseorang yg telah lama tak jumpa. setelah sesat barat 2-3 kali pusing2 (nama jer org johor, tapi tak penah pun ke JB, kesiaann...) tanya org sana sini, akhirnya jumpa jugak mak cik and pak cik -- parents kepada Allahyarham Muliady Haron (kembali ke rahmatullah pada 2 oct 2007 due to heart problem, meninggalkan seorang isteri dan 3 anak perempuan yg masih kecil ketika itu). Allahyarham dulu satu kelas ngn aku masa sek men. Kami kawan baik tahap gaban smpai rapat ngn parents masing2. He was a good man indeed. Tak suka menyusahkan org lain... ada problem pun tak nak share ngn kawan2... selalunya dia luahkan melalui cerpen atau pun menyanyi. dia suker menyanyi -- lagu jiwang2 gitu. hehe...
ok, back to makcik and pakcik -- derang berniaga pisang goreng rupanya dah bertahun semenjak arwah meninggal sbb nak hilang rasa sedih. saja2 membusykan diri. sedih dengan cerita2 mak cik pasal arwah anaknya.... masih terbukti hati makcik dan pakcik yang masih rindukan anakya rentetan peristiwa dan pelbagai tohmahan terhadap mereka. xper lah makcik, Allah itu maha mengetahui. aku tolak pelawaan makcik untuk singgah ke rumah dia. (luper plak, kami jumpa makcik kat tepi jalan jer, kat gerai dia jual pisang goreng tu... x sempat nak pegi umah dia) -- kira jejak kasih di tepian jalanan laaa.. --ONE MISSION ACCOMPLISHED! (after 2 years in the phone reminder).

on the way balik kg, singgah Kulai felda sungai besar kot tak silap aku, ke rumah abang sulong kepada suamiku. singgah sebentar saja... then kami bertolak balik kg. smpai kg kul 1030 malam. sekian. layan jer lah gambo.. aku penat nak taip - banyak sgtsss...

di pagi hari sebelum bertolak, morning smiles!
katil mak dikelilingi oleh kanak2 ribena...

derang dh pesan awal2... jgn luper masukkn gambo ni dlm blog aku
xper lah... smpaikan hajat... layaann..

kenapa ek abah mcm tgh tahan gelak jer?? take a closer look, pleaseee..
laa.... laki ngn anak sapa la nie... patutlaa... kesian..
(jgn mare.. !! ok apa, glamer lah kejap.. huhu)

nelayan jual fresh kupang and fish... nasib baik umah jauh
kalu dekat, aku dh sebat dh sebakul!
view of singapura from johor bahru, dekaat jer rasanya... passpot xder nak ke sana,
berenang bley tak? huhu.. x smpai 10meter aku dh tenggelam kot.

singgah ke rumah limas and taman orkid... rehat jap bawah pokok

nak jugak tu amik gambo kat sebelah mesin getah tuu... layaann...


ikan ni mcm nak beramas mesreee jer ngn fariez... mcm borak2 pun ada gak aku tgk...musykil2...

kat entrance kedai kraftangan kt danga bay.. aku suke pegi kedai ni... mcm2 ADA...

nie lah jejak kasih di tepian jalan.... dengan pak cik and mak cik yg dh lama tak jumpa

on the way blk KL smpat singgah ke umah mak su yg masih under construction...
tak lama lg siap lah tu... tp derang kata nk pindah lepas raya.. sbb apa? sbb takot org dtg beraya la tuu...


beso tol umah maksu... aku dh cop satu bilik dh!! dh suh install aircond 2HP ngn plasma TV 56" skali...
kalah TV makpak tam! hehe..

:::

No comments: