Tuesday, November 18, 2008

mY litTle baBy

blog aku ni takder pengkhususan... apa yg terlintas di fikiran aku yang suddenly/spontaneously that i would like to tell/story to you, aku akan terus create new post. heheh.. as you are aware.. ilham tidak boleh dipaksa2 kan? buat blog ni as if kita sedang bercakap dengan someone, kita yg jadi story teller nyer... so, this time i would like to share a lil' bit abt my 4th birth delivery.

yg no 4 ni aku normal, kat ampang putri ngn doctor ashar.... tu pun aku induce, pagi tu aku check up cm biasa sebelum tu doc dh bgtau aku nyer air ketuban sikit, so dia tak nak aku sakit naturally... sbb takut tak sempat duduk jauh kan from rawang-kl kolo sakit kat opis tak per lah, dekat..... but to be at the safe side, dia mmg nak induce aku bila dah tiba masa so, masa last cek up tu, masa scan doc kata it's about time to deliver... pah tu tanya aku nak induce tak? aku kata, up to you, which is better so, aku pn terus lah warded.... ngn sihat2 walafiat tu... tak der sakit apa pun, masa tu pun tak open lagi, cuma 2.5cm jer. then kul 12 aku disuruh masuk labour room.... tak tau nak buat apa, dlm hati tak berhenti aku berselawat moga2 aku dipermudahkan, sambil2 tu aku tgk tv, baca novel... keluar masuk toilet (just to make sure that aku 'clean' - heheh), laki aku relax jer (sbb tak rasa apa yg org perempuan rasa), siap buat kerje lagi ngn laptop dia kat labour room tu... sabor jer lah. lama lah pulak kat dlm tu, aku tanya nurse aku lapo sgt, boleh tak nak makan dulu, nurse kata boleh tapi aku tak digalakkan makan banyak sbb takut muntah nnti nak amik gas kan. Aku ingat lagi nama nurse tu Kak Wan... very cool, very soft... buat aku raya selamat dan yakin. Then, about 2.30pm aku dh kena induce pakai drip, lepas tu sakit dan sakit laa.. contraction makin kuat!

alhamdulillah, ku l3.47pm anak aku kuar .. tu pun doc duduk jer dpan aku, terus bluup!!!... hehe... aku dh takleh tahan... ubat tahan sakit pun tak sempat nak imune dlm badan aku, anak aku dh kuar dulu. Slamaaattt..!
Welcome to the new world my son, MUHAMMAD AQEEF FAHMI.


Segala kesakitan hilang sekelip mata bila pertama kali ku pandang wajah comel gebu nya. Ya Allah, aku bersyukur kerana aku dikurniakan sekali lagi amanatMu ini.... insya Allah, akan aku cuba mencorak yg terbaik buat nya... dan juga anak2 ku yg lain. Mama sayang anak2 mama, more than everything!



No comments: